tisdag 11 juli 2017

Zebragräs i massor

Emellanåt är jag helt övertygad om att jag har världens bästa jobb. Som t ex när jag får en hel drös med växter! Idag fick jag mängder med zebragräs.


Jag jobbar med trädgårdsskötsel i privata trädgårdar och idag ville en av våra kunder ha bort mängder av sina fina miscantus. "Ta dem om ni vill, eller släng dem på tippen om ni vill. Jag vill inte ha dem." sa han bestämt och jag tog fasta på det första. Inte sjutton kan man slänga så fina saker!


Zebragräset räckte till en av sidorna på vårt lusthus. För tillfället är de uppbundna mot nätet, och antagligen hinner det inte bli särskilt snyggt i år. Men nästa år räknar vi med att passagen mellan lusthuset och den hiskligt långa perennrabatten (till vänster i bild) kommer att vara frodig och fin.

6 kommentarer:

  1. Det är bara att gratulera:))
    Kommer att bi fint!

    SvaraRadera
  2. Bara att tacka och ta emot. Det bli en fin zebragräs häck så småningom. Vi hare en stackars liten planta som vi kämpar med att få att trivas. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen inte alla jobb med sådana fördelar! Blir säkert bra,
    det är så snyggt med gräs!
    Må så gott!
    Pia

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka och så vackert det kommer att bli !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Himla roligt jobb du har att sköta trädgårdar - och få zebragräs!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt jobb du har minsann! Vem kan motstå ett snyggt gräs? Det kommer att bli fint....
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.