lördag 29 juli 2017

Nytt i växthuset

När man fyller år kan man tydligen få vilka fantastiska presenter som helst. Se bara på den här helt underbara bänken som jag fick idag!


Ut med den gamla möbleringen och in med den nya bänken. Nu är jag visserligen usel på att fotografera, men jag hoppas att det syns hur otroligt fint den passar in. Bänken är i mattsvart metall och här och var är kanterna nötta. Det är perfekt! Inget annat är ju slätt och helt i växthuset, så det är hundra procent rätt.


Än så länge har jag inte flyttat in helt och fullt i lådor och skåp, men jag utgår ifrån att det ger sig så småningom. Det gäller ju att känna sig för vad som fungerar och vad som är mindre bra. På lådorna finns små fack där jag kan sticka in små etiketter. Det återstår att se om jag bryr mig om det.


Det ena ledde förstås till det andra och även de gamla sittplatserna åkte ut. Jag ersatte de två Adriondack-fåtöljerna med ett mer praktiskt möblemang som dessutom går i samma matta svarta stil.


Den här bänken kärade jag ner mig i redan i höstas då jag och systern besökte Elmia Garden-mässan. Där, mitt i allt annat fint på Västanvindens monter, stod den. Redan då när jag såg den tyckte jag liksom att det fanns ett speciellt band mellan bänken och mig. Jag hade svårt att lämna den. Jo, det syns nog på den här bilden om inte annat:


TUSEN, TUSEN TACK för presenten. Jag älskar den verkligen och befinner mig någonstans mellan chock och rosa moln. Nu har jag visserligen bara en dag kvar på min semester, men ni kan räkna med att jag kommer att sitta framför min bänk hela tiden och bara vara lycklig.

1 kommentar:

  1. Så kul med fina och användbara presenter!
    Ser fint ut i ditt växthus.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.