onsdag 21 juni 2017

Ljuvliga honungsros!

Nu, idag, blommar den för allra första gången. Min Rosea Helenae Hybrida - honungsrosen - som jag planterade för två somrar sedan.


Den har vuxit enormt på den här tiden och de längsta rankorna är uppåt tre meter! Jag planterade rosen intill ett gammalt klarbär och tanken var att rankorna skulle leta sig upp i det gamla knotiga trädet och att blommorna skulle översålla grenarna. Det ser ut som om det är på väg att lyckas! Än så länge når rosen alltså inte hela vägen upp i kronan, men i den här takten lär det inte ta många år till.


Ljuvliga honungsros. Idag har fem knoppar öppnat sig, men med tanke på alla knoppar så lär det snart vara en överdådig blomning. Med all säkerhet lär jag visa upp den för er, så tro inte att ni kommer undan. ;-)


5 kommentarer:

  1. Härligt! Planterade en förra året och den ser ut att ta sig fint också.
    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  2. Honungsrosen är underbar, enda nackdelen är att den inte blommar om. Jag har tre stycken på olika platser i trädgården, de slingrar sig uppför gamla äppleträd. Men ska nog klippa ner dem kraftigt nästa år, de kommer snabbt igen.
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  3. Viss är den underbar. Vår har inte börjat blomma ännu men sen fylls trädgården med doften. Ha en glad Midsommar. Carita

    SvaraRadera
  4. Så himla fin och jag älskar doften. En av de rosor som faktiskt trivs på min sandås.
    Ha en fin midsommar
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Snart skall jag flytta min honungsros, just nu trivs den inte alls.
    Trevlig Midsommar /Marika

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.