söndag 7 maj 2017

Vårdag i trädgården

Den här helgen har varit helt fantastiskt skön. Vädret har varit helt ljuvligt och jag har ägnat mig åt mys hela tiden. Solen har fyllt på mina batterier och orken har återvänt. En riktig peppningshelg har det varit minsann.

Idag har mannen och jag ägnat oss åt en del trevligheter. För det första slog vi till på en ny gräsklippare (jag har varit så irriterad och arg på den gamla så det känns som en befrielse med nåt nytt) och för det andra festade vi loss med en löjligt god räksmörgås till lunch på Orangeriet i Varalöv utanför Ängelholm. Supergott och trevligt. Det är verkligen värt ett besök. (Länk till deras hemsida hittar ni här.)

Eftermiddagen ägnades i trädgården och mest vid dammen där vi njöt av sol och vattenblänk. Fast vi har också fått en hel del gjort, tro det eller ej. Gräsmattan blev klippt och ett par rabatter blev städade. Annars har jag mest ägnat mig åt att dricka te och betrakta våren omkring mig.


Sköldpaddor på parad. De är sannerligen experter på att sola och njuta av dagen.



I dammen är det slagsmål om maten. Här är en av våra två guldfärgare koi.



Hm, hur gör jag nu? I komposten har en koltrast bestämt sig för att ha sitt bo. Nåja. Jag får väl vänta på att ungarna flyttar hemifrån innan jag petar i komposten. Vill ju för allt i världen inte störa.



Plommonträdet doftar fantastiskt gott!

2 kommentarer:

  1. Så härligt att höra att ni haft en riktigt bra helg! Ja, visst är det skönt när solen kommer! Så mannen har också fått smaka Räkmackan nu? Den var väldigt god. ��

    SvaraRadera
  2. Visst var det oss väl förunnat, denna varma sköna helg. Trots att vi fixat mycket både mannen och jag... kändes det nästan lika vilosamt som era sköldpaddor på bilden. Fick också med J. på att köpa resten av utemöblerna som vi tittat på och städat garaget noga gjorde han.
    Varalöv är ett trevligt ställe, men har inte ätit deras räkmacka. Tack för tipset.
    Luna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.