lördag 15 april 2017

Fruktlöst försök?

Mitt fina persikoträd har sedan några dagar haft fullt med stora rosa knoppar på varenda gren. Här och där har några blommor slagit ut och trädet är så fint! Persikorna, när de väl är mogna i slutet av juli, är riktigt söta och goda. Jag är så glad åt mitt träd!

Men ack och ve. Nu är det omslag i vädret och de kommande nätterna ska bli kalla. Ja minusgrader till och med sägs det. Varenda en av persikornas blommor kommer att frysa om väderprognosen stämmer och då blir det ingen frukt senare i år. Snyft!

Självklart försöker jag rädda dem så gott jag kan. Hela trädet är inslaget i duk och presenning. Tack vare vår upphöjda altan så ligger ingen tyngd på själva trädet, utan all duk ligger över takbjälkarna.


Inne i "tältet" är grenarna hyfsat skyddade. Hoppas, hoppas, hoppas att åtminstone några av blommorna klarar sig!

Hoppas ni alla har en riktigt GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du lyckas rädda knopparna från frosten. Vi fick en hel del snö och det har varit några kalla nätter.
    Håller tummarna.
    Ha en fortsatt Glad Påsk!
    Marika

    SvaraRadera
  2. Har sköldpaddorna vaknat?:)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.