söndag 26 mars 2017

Vårstädning och växthusliv

Vilken underbar vårdag! Sol, sol, sol!!! Man blir lycklig ända in i själen.

Jag har tillbringat i stort sett hela dagen i mitt trädgårdsparadis. Vårstädningen av alla rabatter har påbörjats, men är långt ifrån klart. Jag kom liksom av mig bland rabatterna. Plötsligt, mitt i nedklippning av miscantusgräs, satte jag igång med att städa ut vintern ur växthuset. Tja, jag är inte förvånad. Sådär gör jag ofta. Flaxar hit och dit. Lite som en vimsig humla. Hihi! Nåja. Växthuset behövde också städas och nu är det redo för kommande säsong.


I rabatterna tittar våren fram. De här krokusarna är ljuvliga i färgen. De riktigt lyser där de står mot den bara jorden.

Att växthuset kom i ordning var förresten bara bra. På så sätt kunde jag ju ta en tepaus i ljustemplet och fundera över tomatsådderna. Växthuslivet 2017 är därmed invigt.

Hoppas ni andra har haft en lika skön dag. :-)

1 kommentar:

  1. Hei, denne bloggen har jeg visst ikke besøkt før! Jeg kjenner meg godt igjen i denne hoppingen fra den ene jobben til den andre. Staudebedene mine blir gjerne nesten ferdig renset og luket, så står det litt igjen fordi jeg plutselig blir opptatt av noe annet i hagen. Drivhuset har jeg ikke vasket ennå, men det er nok en måneds tid før jeg setter ut planter der, så jeg har god tid. Besøk gjerne bloggen min, lykkelig i hagen... hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.