söndag 5 mars 2017

Pionstöd

Det står "mars" i almanackan och det är vår. Att det sedan bara är tre plusgrader, blåst och småregnigt spelade ingen roll i förmiddags när jag gav mig ut i trädgården och påbörjade vårstädningen. Av vår största rabatt blev nästan hela rensad innan mina stela fingrar gav upp.


Den här bilden föreställer ett pionstöd. Ser ni det? Maken var snäll och gjorde ett stöd av armeringsnät och armeringsjärn till mig förra sommaren och nu är det premiär!


Tanken är förstås att stänglarna ska titta upp genom nätet och att nätet sedan ska hålla blommorna uppe när knopparna slår ut. I den bästa av världar lägger sig inte de tunga blomklasarna ner utan håller sig fräschare och finare.
Tja, vi får se vad som händer. Det är ett experiment.





4 kommentarer:

  1. Fiffigt! Snygga blomstöd är en bristvara tycker jag...
    Önskar dig en skön vårvecka :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det snart dags att börja städa här också, men fingrarna orkar inte hur länge som helst i kylan som ändå är där. FIna pionstöd tycker jag!/Susanne

    SvaraRadera
  3. Ja det är väldigt skiftande i vädret, men snart är det väl ändå vår på riktigt? Spännande att se hur det funkar med pionstödet, det ser ju klockrent ut när man ser det så här! Ni får starta försäljning om det går bra! :)

    SvaraRadera
  4. Vilket fint pionstöd, synd att jag inte har någon som kan svetsa. Hittade ett fint på mässan som fick följa med hem, hoppas det orkar stödja Sarah som hade mellan 30 och 40 knoppar förra året.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.