måndag 20 februari 2017

Vårmässa på Willab Garden

Under söndagen åkte jag och maken till Båstad och Willab Gardens vårmässa. Vårabstinensen är hög och ett sånt här besök stillar den värsta vårfebern. I alla fall för en liten stund. Å andra sidan slår febern till ännu hårdare när besöket är slut (i samma stund som verkligheten gör sig påmind) eftersom det helt enkelt inte är läge att förverkliga alla nya drömmar och tankar.
Suck.


Vårt växthus är ett hemmabygge av trä och är inte alls jämförbara med Willabs aluminiumprofiler, men det spelar inte så stor roll. Jag var mest ute efter inspiration eftersom jag gärna vill göra om i vårt växthus. Och inspiration fick jag sannerligen. Jag insåg till exempel att jag måste vara mycket mer enhetlig i materialen i vårt växthus. Jag insåg även att jag inte borde vara så rädd för att plocka in fler prylar. Så det blir till att skärpa till sig till kommande säsong.



Insikt nr 1 är helt klart att jag måste ha ut de två stora adriondak-fåtöljerna från växthuset. Visserligen är de supersköna, men de tar upp alldeles för mycket av utrymmet. Något nättare får det bli.
Insikt nr 2 är att jag måste ha en en byrå/bänk/skänk av något slag för allt krafs. Tja, ni vet sånt där som man behöver i ett växthus men som inte är så rasande snyggt. Penna, tändstickor, tidningar osv.
Insikt nr 3 är att jag behöver ett hyllplan längs min ena glasade långvägg där ljusstakar och andra vackra ting ska stå.


Japp. Nu har jag en att-göra-lista. Jag är redo. När kommer våren?

2 kommentarer:

  1. Härligt med ny inspiration och att ha en plan till våren. Jag var in i mitt växthus idag och tankade lite växthusenergi. Snart, snart värmer solen upp och det är dags igen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Det är alltid så trevligt att få inspiration eller någon ny ide´ till
    växthuset! Har också fixat en byrå att ha i växthuset för krukor, prylar och"krafs" som du kallar det. Det kan jag rekommendera för den är väldigt praktisk att ha! Ha det fint!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.