onsdag 8 februari 2017

Snöig onsdag

Idag har vintern slagit till. Snön har fallit hela dagen och allt är vitt - mark, växter, träd och himmel. Not my cup of tea, som engelsmännen säger. Trots detta har jag varit ute hela dagen. Tja, det blir så när man jobbar med trädgårdsskötsel och har trädbeskärning inbokat. Så med dubbla långkalsonger och mössa nerdragen över öronen har jag sågat och klippt. Håller man bara igång så blir det ju inte särskilt kallt. Uppfriskande är nog ordet som beskriver dagen bäst. Här nedan är det kollegan som agerar fotomodell bland äppelträdets grenar.


Om några veckor öppnar vi butik nummer två, min lilla bebis som jag ska få dalta med på arbetstid. Hurra! För tillfället är det grymt mycket att göra innan vi är i ordning, men bilder kommer så småningom. Istället kan jag visa ett par bilder från vår butik i Häljarp. Vi har nyligen möblerat om och är löjligt nöjda med resultatet.


Nytt för dagen i butikssortimentet är den ljuvliga rosmarinen. Sååå härlig att bara stå och lukta i!


Är du nyfiken på min arbetsplats Trädgårdsidyll och våra butiker så är du jättevälkommen in på vår hemsida. Klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.