söndag 19 februari 2017

Ett varv i regnig trädgård

Söndagen är regnig och grå utanför fönstret, men eftersom jag är envis som en... tja, jag vet inte vad... ruskigt envis i alla fall, så klev jag i stövlarna och drog på tjockjackan och gick ut i trädgården. Målet var att hitta våren (som jag tycker borde finnas därute någonstans).

Förutom några snödroppar och lite vintergäck så var det dock dåligt med vårtecken. Visst, jag borde inte ha förväntat mig mer så här i mitten av februari, men jag VILL ju så gärna! Jag vill ju se alla små spirande ljusgröna blad. Nåja, det kommer väl. Jag får väl vänta. Tålamod är dock inte min starkaste gren...


En sak som dock är precis som det ska så här års är jordärtskockorna. Sååå fina! Underbart ljusa, mjälla och goda. Det får minsann bli lite ugnsrostade skockor till middagen idag.

Hoppas ni alla får en riktigt fin och vilsam söndag!

1 kommentar:

  1. Åh! Du gav dig ut! Jag är inomhus och kikar på regnet och gråvädret. Kanske ska jag också ta mig en runda... Det är ju faktiskt bara vatten, ha ha!
    Tyvärr kommer jag inte att finna några jordärtskockor, för har inte satt några. Men ska nog göra det i år, för så goda de är.
    Fortsatt go' sönda'
    önskar
    /Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.