fredag 20 januari 2017

Min första utgivna bok!

Veckans Blommiga Fredag handlar om längtan. Och för min del var det ett enkelt tema. Jag kan ju bara berätta om något som jag verkligen har längtat efter men som nu har blivit verklighet!

Nu ska vi prata böcker. Eller rättare sagt - vi ska prata om EN bok. Min bok.

Jag har nog alltid skrivit. Poesi, sagor, berättelser och manus. Min högsta dröm har alltid varit att få mina manus utgivna och NU ni. Nu har drömmen slagit in!


Min bok Borgen är min första bok och det är en thriller. Så här står det på baksidan av boken:

"En medeltida borg.
Fem instängda dödsdömda personer.
I de dunkla rummen och korridorerna finns övervakningskameror vars bilder direktsändes dygnet runt.
En person vinner frihet när han eller hon blir den första, eller enda, att hitta utgången på en plats där inga regler finns.

DokNets dokusåpa Borgen slår tittarrekord när den förhandstippade succén drar igång och ingenting verkar kunna gå fel. Men de våldsamma bilderna som sänds drar igång händelseförlopp i samhället som ingen hade kunnat drömma om."

Är ni nyfikna på boken så finns den att köpa via Bokus, Cdon och Adlibris (så snart Adlibris uppdaterar sitt system...). Det går också bra att gå in på tex Akademibokhandeln och beställa den.

Uppgifter om boken kommer här:
Titel: Borgen
Författare: Ellinor Häggström
ISBN:978-91-769-9391-0
Antal sidor: 432

Jag är SÅ lycklig! Tänk att det kan kännas så fantastiskt när ens högsta dröm går i uppfyllelse!
Som om inte detta vore nog så kommer ännu en av mina böcker att släppas inom kort. Den heter Blomsterflickan och är en historia inom en helt annan genre. Men mer om den om ett par veckor. :-)

Vill du läsa om andras längtan så kan du titta in på Bland rosor och bladlöss.

Önskar er en fin helg! Det tänker jag ha!

13 kommentarer:

  1. Oj!Oj, vad himla roligt!
    Grattis!
    Jag kan tänka mig glädjen du känner. Min dröm handlar oxå om att skriva men jag har inte gett mig på att skriva en bok... Ännu :) Temat är dock klart. Men att sedan få den utgiven? Grymt bra gjort!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Bravo! Låter spännande, jag ska klicka hem den genast!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Men åh vad roligt, grattis!! Förstår att du är jätteglad över detta, vilken grej att få sitt alster utgivet! Den låter spännande!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Låter ruggigt spännande! Att faktiskt komma till skott med att få till ett hållbart manus med allt annat som surrar runt om i vardagen, ha disciplinen, fokus och få ett förlag att nappa, är fantastiskt bra gjort. Varmt grattis!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Låter riktigt spännande! Håller verkligen tummarna för att den ska bli en stor succé.
    Ska genast sätta upp den på "Önskelistan" på mitt lokala bibliotek!

    SvaraRadera
  6. Så roligt och vilken seger att få din bok (ja, flera böcker verkar det ju vara) utgivna. Förstår att det är en lång process. Den andra titeln låter ju också spännande.
    //Helene

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till din egen bok!! Stort!!

    SvaraRadera
  8. Grattis!! Så kul:))
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  9. Grattis, så otroligt roligt! Hoppas du får många läsare också!

    http://vardagsnjutning.blogspot.se/2017/01/jag-langtar.html

    SvaraRadera
  10. Grattis! Vilken dröm och lycka som gått i uppfyllelse...härligt :)
    Ska genast kolla efter den. Önskar dig en härlig dag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  11. Jag blev helt förvirrad först innan jag insåg att du fått TVÅ böcker publicerade - Stort GRATTIS !!!
    Njut av framgången !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  12. Grattis, vad kul att få en egen bok utgiven. Då måste den säkert vara bra för det är väl inte så lätt att få en bok utgiven. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.