fredag 13 januari 2017

Hmmm, en favorit?

Det borde inte vara lätt att bestämma sig för en favorit, men det absolut första jag tänkte på var sparris. Japp. Det är en himlastormande känsla i hela kroppen när jag får gå ut i köksträdgården och plocka in sparris till middagen! Underbart gott.


Fast visst. Jag är också sorgligt svag för dagliljor. Enorma överdådiga blommor på smala stänglar. Märkligt att de hålls uppe.


Och visst. Sköldpaddorna i dammen är också en favorit.


Och ruinen är sannerligen en favoritplats.


Tja, det finns nog en hel del favoriter ändå. Fast det är inte mycket som klår sparris....

Titta gärna in på Bland Rosor och Bladlöss för att läsa om andras favoriter i trädgården.

12 kommentarer:

  1. Sparris har jag inte, men vi har massor av sparrisodlare här på Gotland. Närmaste ligger bara 400-500 m härifrån, även om storfavoriten ligger på andra sidan ön. Hennes sparris är av en otroligt god sort... Man blir ju lite av en "sparriskännare" när man har tillgång till så många olika sorter!!*fniss*
    KRAM
    susie

    SvaraRadera
  2. Fina favoriter du har.Gillar din ruin.Och kuddarna med blommor.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Saknar sparris nu när du tipsar om det. Saknar platsen också. Men det vore ju underbart... kanske ska fundera ändå.
    //Helene

    SvaraRadera
  4. Nam!
    Herlige favoritter. Særlig skilpaddene...
    God helg!

    SvaraRadera
  5. Mums med sparris, ja det är ju det godaste och kanske mest den man odlar själv!
    Härliga bilder i ett härligt inlägg, alltid lika kul att kika in till dig...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Kul! Jag satte sparris i höstas och även om det tar ett par år till skörd så ser jag fram emot att få en favorit. Nu köper jag ofta..

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  7. Så fint du fått det i ruinen - mossfloxen? ser underbar ut. Men så roligt att du skrivit en bok - skall bli jätteroligt att få läsa ! Hojta till när den kommer !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  8. Åh, en liten ruin måste hag börja planera för. Har 1000 nya kvadratmeter så någonstans bör den kunna få plats. Tack för den ideen
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  9. Sparris är ju så gott och kan man plocka in den från trädgården så förstår jag att det är din favorit.Så vackert du har det i Din ruin en sådan skulle även jag önska i vår trädgård undrar vart jag ska anlägga en sådan.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  10. Egen sparris till middag är ju svårslaget :)
    Vilken fin ruin! Där förstår jag att du trivs.

    Trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  11. Ruinen är fin, ser naturlig ut ( den är väl inte en äkta ruin). Vi har en sparrisplanta som jag låter växa upp till en sirligt grön växt bland alla perenner. Vi har inte ätit av den. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  12. Jag säger bara sparris!!!! Mmmmm!!! Lyckliga dig som har egen sparris. Jag vill gärna ha det men har ingen plats i min lilla trädgård. Och har du egna sköldpaddor, så härligt! Och vem vill inte ha en ruin, jag skulle väldigt gärna vilja ha en kan jag säga! Fantastiska favoriter!

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
    /Anita

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.