måndag 30 januari 2017

Blomsterflickan

Nu ni.
Nu finns det något som ni inte visste att ni behövde. :-)

Min bok Blomsterflickan!

En skönlitterär berättelse i trädgårdsmiljö. Passar varenda kotte i trädgårdsvärlden.


Blomsterflickan handlar om läkning. Det handlar om att finna sig själv och få kontakt med sitt hjärta. Det handlar om att kunna hitta sig själv, hitta tillbaka till ljuset och kunna känna glädje igen även om en stor sorg har sköljt fram över livet.

Blomsterflickan är en berättelse om vänskap där även något så litet som en syltkaka har betydelse och om att finna sig själv. Det är en långsam, vilsam och läkande historia på en plats där trädgården med sin sinnlighet ger lugn till alla som behöver ro.

Det är sannerligen något särskilt med att se sitt eget namn på ett bokomslag. :)

Så här står det på baksidan:

"Trädgården är frodig under Blomsterflickans händer. Generation efter generation har sörjt för den och i gengäld har trädgården läkt dem.

Blomsterflickan Ingegerd börjar bli gammal. Hennes höft bråkar allt mer och hon vet att en ny Blomsterflicka snart ska flytta in. 
Ingegerd träffar Sanela, men mötet blir inte som hon tänkt sig och Sanela försvinner.
En kväll känner Ingegerd i sitt hjärta att Sanela behöver hjälp. Men var är hon? Och kommer hon att vilja stanna när hon kommer till Blomsterflickans trädgård?"

I Blomsterflickan ser jag mig själv, men även alla andra som hittar sin ro i trädgården.

Boken finns på de flesta nätbokhandlar, t ex Bokus, Adlibris och Cdon. Den finns också som e-bok för den som vill tanka ner berättelsen till sin läsplatta.

Information om boken:
Titel: Blomsterflickan
Författare: Ellinor Häggström
ISBN: 978-91-769-9414-6
Antal sidor: 280

Titta gärna in på min författarsida www.ellinorhaggstrom.com

5 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande! Den måste jag ju så klart läsa! Grattis!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Jag fick nästan tårar i ögonen när jag läste att den handlade om läkning, att hitta tillbaka till sig själv igen efter en stor sorg och vilken betydelse trädgården haft under den resan. Det kändes som att läsa om sig själv. Det skall bli väldigt spännande att få läsa din bok !
    Ha det så gott !
    Kram/isa

    SvaraRadera
  3. Lycka till med boken, ett kärt ämne!

    SvaraRadera
  4. Vet du Ellan, Vi har verkligen samma känsla för vintern :)
    Jag tror (vet) att många av oss använder trädgården som "läkning". Jag går inte ut offentligt i vanliga fall men min trädgård är min räddning från ett totalt mörker. Om jag inte haft trädgården 2010 när jag "gick in i väggen" vet jag inte vad det hade blivit. Det var (och är) den enda plats där jag mår okey! Och jag har dessutom en diagnos med kronisk värk men i trädgården mår jag bra! Alltid... Bara man slapp den där jäkla vintern ;)

    Kram och jag kommer definitivt beställa din bok :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  5. Men! Har du gett ut två böcker i stort sett samtidigt? Inlägget för någon vecka sedan handlade ju om din första bok! Här går det undan!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.