lördag 15 oktober 2016

Småstormig lördag och Gardeners World

Det är en blåsig och kylig lördag så jag stannar inne och tittar på Gardeners World. Medan jag har suttit fördjupad i två entimmes-program har mängden lördagsgodis i skålen på bordet bredvid sjunkit betydligt. Hmm...

Gardeners World är förövrigt det ultimata programmet tycker jag. Tänk så mycket man lär sig av att se Monty Don och de övriga. Kompostering, sådd, övervintring... Och allt serveras med breda leenden. Där kan man snacka om trädgårdsglädje! Härligt. Jag upptäcker att jag flinar ikapp med Monty när han (som vanligt) utbrister: "Now it is time to divide some plants!" Det verkar det nämligen alltid vara dags för. Hihi!


Inspirerad av trädgårdsglädjen klev jag i mina stövlar och gick ut i trädgården efter mina tv-timmar. Fast det småstormade fortfarande så det blev bara en kort fotorunda. Knappt det en gång förresten eftersom växterna dansade med vinden och helst inte ville vara med på bild.

Ha en härlig lördagskväll!

1 kommentar:

  1. Ja, Gardeners World är riktigt mysigt! Sen någon gång ska jag ta till mig av alla tips också. ;) Jo, blåsigt har det allt varit hela dagen! Jag hade tänkt gå ut med lillen en stund efter lunch... men bjöd hit syrran med familj istället så då slapp vi! Hrm, imorgon ska vi gå ut... Saknar dig förresten! ��

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.