onsdag 19 oktober 2016

Blommande daglilja och nya arbetsuppgifter

För en tid sedan fick jag syn på att en av mina dagliljor hade fått knopp. Helt fel i tiden. För att vara säker på att få se blommorna så klippte jag av stängeln och satte den i en vas inomhus.
Idag när jag kom hem hade den första knoppen slagit ut! Jippi!


Den här dagliljan är ny i vår trädgård och har inte blommat tidigare, så jag är överlycklig över att ha fått se den redan första säsongen. Visserligen ser hon inte det minsta ut som på förpackningen, vilket är lite störigt förstås. Nåja. Fin är hon i alla fall.

Annars är allt kanonbra och jag älskar mitt nya liv som trädgårdsmänniska på heltid. I mitt nya jobb ingår det arbetsuppgifter som jag aldrig har pysslat med tidigare. Som att vara florist till exempel. Sannerligen inte ett lätt jobb. Heder till alla florister som med lätta händer snabbt knyter ihop fantastiska kreationer!
Min första kreation kanske inte är direkt fantastisk, men den funkar tycker jag. Känner mig rätt så nöjd faktiskt.


Hoppas ni har en härlig höstvecka därute!

3 kommentarer:

  1. Wow, vad du kan! Det blir nog inga problem, idéerna finns ju uppenbarligen!
    Kul arbetsuppgift, lycka till
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg bukett eller blomsterinstallation, stilig tycker jag. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Det var ju en jättefin daglilja men visst blir man frustrerad när det inte blir som det ska... ;-) Låter som en dröm, ditt jobb. Själv tillbringar jag hela dagarna vid en dator. Men då är det väldigt skönt att få ge sig ut i trädgården när man kommer hem :-) Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.