måndag 26 september 2016

Ur led är tiden...

... min daglilja ska blomma!

Hemerocallis Eleonora, dagliljan som jag köpte på trädgårdsmässan i våras, bär stora knoppar. Visserligen har sommarvärmen hållit i sig ovanligt länge i år - idag hade vi hela 23 grader - och nätterna är fortfarande ljumma, men att hitta såna stora knoppar på dagliljan förvånade ordentligt. Hoppas bara jag hinner se dem innan de kyligare dagarna och nätterna kommer.


Annars har jag en hektisk vecka, det är mycket som ska hinnas med på jobbet innan fredag. Men eftersom allt handlar om trädgård så känns det helt okej. Faktiskt är det riktigt roligt att ha fullt upp! Och eftersom jag gräver och klipper så frenetiskt om dagarna så känns det helt legitimt att krypa upp i soffan med te, dator och godis på kvällen. Japp, man måste ju fylla på alla kalorier som man bränner bort på dagarna. Hihi! Ha en fin kväll!


2 kommentarer:

  1. Ja, soffan är go' när man legat i. Så fint du gjort i förra inlägget med äppel och ljung, inspirerande!
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Kul med växter som vågar satsa, men lite oroligt också...hinner de få pjamasen på innan vintervilan?

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.