fredag 29 juli 2016

Världens roligaste jobb?

Nästa helg är det dags för Trädgårdsgillet i Landskrona. Det är ett årligt återkommande evenemang med trädgård i fokus. Ett jättetrevligt påhitt som jag verkligen kan rekommendera! Kom hit vettja'!

En del av evenemanget är en tävling som kallas Flottaste Flotten. Företag och privatpersoner kan ställa upp och alla har samma förutsättningar - en flotte på 3x3 meter att dekorera som man vill. Besökarna kan sedan rösta och den flotte som har fått flest röster vinner ett underbart pris - att få sin flotte uppbyggd på Trädgårdsfesten på Sofiero.


Självklart ska Trädgårdsidyll vara med!
Idag har vi ägnat oss åt uppbyggnad av vår flotte och herrejösses så kul det var! Färger, former, kombinationer, bygge, funderande och glädje när det hela föll på plats. Det här kan man verkligen kalla trädgårdsterapi. Vilken tur jag har som får lov att pyssla med sånt på arbetstid! Lyxigt är sannerligen det rätta ordet.


Än så länge får ni nöja er med färgprakten. Men självklart kommer bilder på helheten när flotten är klar och ligger i vallgraven. Och har ni vägarna förbi Landskrona 5-6 augusti så är ni hjärtligt välkomna att vara med på festen! Jag kommer att vara där och ni hittar mig vid Trädgårdsidylls marknadsstånd. Kanske vi ses?


Vill ni läsa mer om evenemanget kan ni titta in här: Trädgårdsgillet

3 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart! Härligt när man kan ha det så bra på jobbet. :) Jag tror ju inte jag lyckas komma iväg till Landskrona i helgen, men ser fram emot lite bilder här på bloggen! ;) Ni får ha det superbra och lycka till med tävlingen!

    SvaraRadera
  2. Det låter helt underbart! Härligt när man kan ha det så bra på jobbet. :) Jag tror ju inte jag lyckas komma iväg till Landskrona i helgen, men ser fram emot lite bilder här på bloggen! ;) Ni får ha det superbra och lycka till med tävlingen!

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka att få känna så för sitt jobb!! Här sitter jag och börjar få jobbångest inför starten på måndag... Kanske dags att börja se sig om efter nåt annat? Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.