fredag 1 juli 2016

Trädäcksbygge och jordgubbar

För några veckor sedan rev jag bort den gamla dammen. Kvar blev en stor krater mitt i trädgården som var allt annat än tjusig. Platsen är visserligen inte tjusig nu heller, men nu har i alla fall bygget av trädäcket kommit igång. Regelverket är färdigt och i helgen ska jag se till att allt hamnar i våg.


Trappen som syns i bild är en "vattentrappa" som maken byggde för många år sedan. Den kommer att få vara kvar. Den är urcharmig! Hembygge när det blev som bäst! Någon dag ska jag visa lite bättre bilder på den. Och bilder på nya uteplatsen kommer också såklart!

Annars så äter vi jordgubbar. Typ hela tiden! Men jag klagar verkligen inte, det är ju SÅ gott! Jordgubbar, maräng, lemon curd och grädde. Mums! Familjen gillar det också. Här är tre jordgubbsglada individer på raid...


4 kommentarer:

  1. Oj, oj så gott det där lät! Jordgubbar med allt det andra smarriga. Tur att jag nyss ätit, annars hade det blivit kris:-)
    Lycka till med altanbygget/Titti

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite trädgårdsprojekt! Den där vattentrappan ser verkligen spännande ut; ser fram emot att få läsa mer om den.
    Må så gott i sommar!

    SvaraRadera
  3. Sämre kan man ha det än att äta jordgubbar hela tiden! Sen går arbetet som en dans. Ska bli kul att se mer av trappa och däck.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Arbete med jordgubbsfika är väl det bästa! Gott och trevligt och så blir det arbete av! Vattentrappan är jag väldigt nyfiken på! Naturligtvis på däcket också! Ska bli kul att få se!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.