måndag 4 juli 2016

Från högklackat till skor med stålhätta

Kan ni tänka er? Jag har gjort ett lappkast i arbetslivet. Jag har gått från att vara administratör till att bli trädgårdsarbetare. Jag har bytt från klänning och fina skor till arbetsbyxor och skor med stålhätta. Jag har gått från att vara okej med arbetet till att känna mig överlycklig.


Nu sitter jag vid en rabattkant och plockar ogräs och låter tankarna fara fritt. Och även om idag var den första arbetsdagen så har jag aldrig känt mig mer hemma på ett arbete. Herrejösses, det här skulle jag ha gjort för länge sedan. Eller, för att uttrycka det som en kompis sa: "Äntligen fattar du! Äntligen gör du det du ska!"
Japp, äntligen gör jag det jag ska.


Och som om inte det här var fantastiskt och bra nog så kommer jag inom kort bli butiksansvarig för en plantskola med tillhörande visningsträdgård! Än så länge har butiken inte öppnat, men när den gör det så är ni alla hjärtligt välkomna! Löpande information om den här fantastiska nyheten kommer såklart.


"Vad har persikorna med det här att göra?" kanske ni undrar. Tja, ingenting. Men vårt persikoträd har aldrig tidigare bjudit på så många frukter som det gör i år. Jag kan knappt vänta på att de mognar!

Jag önskar er en riktigt bra vecka! Det tänker jag ha - bland buskar och fjärilar. Hihi!


5 kommentarer:

  1. Så gott med egna persikor! Och grattis till nya jobbet! Låter som en spännande framtid du har framför dig:) Grattis igen!!

    SvaraRadera
  2. Först: Stort grattis och lycka till med nya jobbet!!! Härligt att landa på rätt ställe. Spännande med butik och visningsträdgård, följer med intresse och hoppas besöka...
    Sedan: Så goda persikorna ser ut! Mums!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Oj!, här händer det grejer! Stort varmt grattis till jobbet och nya livet. Ska bli spännande att se mer av.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Hej!Det gjorde du rätt i,är "lite"avundsjuk:-) Stort lycka till med nya jobbet!!





    SvaraRadera
  5. Grattis till nya jobbet och lycka till! Och persikorna ser jättegoda ut!/Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.