söndag 12 juni 2016

Sommarprojekt nr två

För en tid sedan blev trädäcket vid stora dammen utbytt och igår drog jag igång sommarens andra projekt.

Utanför växthuset har vi haft en mindre damm och en uteplats med tegelgolv. Dammen har varit svår att hålla välfylld och vi har många gånger letat (och lagat) hål i duken. Dessutom har det varit svårt att hålla ogräset borta från tegelgolvet.



Igår påbörjade jag sommarprojekt två som går ut på att riva bort allt - uteplats och damm. Det hela ska ersättas med en större uteplats i annat material och om allt går som det ska blir det även ett litet utekök.
Precis som vanligt har jag glömt att ta några "före-bilder". Nåja, bilderna är från i eftermiddags när dammduk och sten tagits bort.


Efter två dagars rivande ser det hela förskräckligt ut. En stor krater mitt i allt det gröna. Härnäst ska jag gräva runt lite och sedan få ner plintar och regla upp för uteplatsen.



Jag återkommer med bilder från projektet. Ha en fin vecka därute!

1 kommentar:

  1. Det här ska bli spännande att följa och se hur det ska bli!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.