lördag 4 juni 2016

Försommarrabatt och backtimjan i mängder!

Den färgglada försommarrabatten är i full blom just nu. Här samsas pion, gul daglilja, näva, aklejor, daggkåpa, miscantus, prästkrage och olika sorters hosta.


Det här är en av mina favoritrabatter just för att det den är så färgglad. Doften är helt sagolik dessutom.


På andra sidan den här rabatten finns mina pallkragar och bakom dem, längst bak mot häcken, så finns ruinen. Där blommar timjanmattan fantastiskt!


De tio plantorna backtimjan som jag planterade har vuxit enormt. Den lilablommande mattan är tjock och frodig och beter sig precis som jag önskade.



Snart når mattan fram till lavendeln och jag tror det kommer bli riktigt fint!

4 kommentarer:

  1. Men oj, blommar dina Pioner redan. Fantastiskt! Våra har bara yttepyttesmå knoppar än så länge. Tänk vad fort det har vuxit till sig i ruinen, minns när den var alldeles ny, vilken skillnad. Du har så fint, det är en glädje att se dina vackra bilder.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Härligt! Ser fantastiskt ut, mysiga vyer.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så underbart! Vilken blomprakt. :) Precis sådana frodiga rabatter drömmer jag om. Förra året anlade vi nytt och rensade, i år börjar jag flytta in mer blommor. Lite från andra ställen i trädgården, lite från mamma, lite nytt... Nästa år ser det nog betydligt bättre ut! :)

    SvaraRadera
  4. Visst är det härlig blomning just nu... Så fantastiskt fint det blev i ruinen. Jag förstår att du är nöjd med resultatet. Grattis!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.