fredag 6 maj 2016

Sommarfeeling!

Förra veckan snöade/haglade/regnade/blåste det och var sorgliga fem plusgrader. Men nu! Wow! Vilken skillnad! Sol, blå himmel, tjugo grader, lediga dagar - det HÄR är livet!

Klädd i linne och kjol har jag ägnat mig åt trädgårdsliv i stort sett hela dagen. Inte för att jag har gjort något speciellt, men ni vet - bara pysslat omkring. Det blev många fikastunder, mys i växthuset och rengöring av grillgaller (med hjälp av aluminiumfolie och coca-cola. Funkade fint! Värt att testa om ni vill ge er på lite husmoderstips).

Inne i växthuset hittade jag min zinkhink som jag fick av maken förra året. Den hivade jag in i bilen och körde till systerns eminenta trädgårdsbutik. Väl framme botaniserade jag bland hennes grejer. Det blev fjärilslavendel, citrontimjan och en sommarblomma som jag har glömt namnet på.


Nu vilar vi inomhus. Helt fulla av sol och frisk luft. Det har varit en helt underbar dag! Och om man ska tro på väderkartan så blir det ännu en i morgon. Hurra!

Systerns eminenta butik hittar ni här: Trädgårdsidyll Besök gärna!

5 kommentarer:

  1. Nu gäller det att njuta av det som vi längtat så länge efter. Gå och strosa i växthuset, bland krukorna och så. / Britt

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön dag:) Tack för grillgaller tipset!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Härligt, härligt! Ja, visst är det skillnad när solen skiner. :)

    SvaraRadera
  4. Det växlade snabbt när det väl vände, det blev nästan sommar på en gång. I går fick jag sätta på spridaren för första gången, värmen gjorde att vissa växter slokade trots det eviga regnandet tidigare.

    Nu får vi njuta!

    SvaraRadera
  5. Jaaa, det blev så fint på en gång! Och man fick sån lust till att greja och du gjorde jättefint i din fina kruka! Det är lite, lite roligare att greja med sommarblommor när det är fint väder! Och det ser ut att bli lika fint idag!
    Ha det gott, kram,
    Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.