onsdag 18 maj 2016

Oops! Hur blev det nu?

Bredvid ruinen, lite avsides om själva köksträdgården, har jag en pallkrage stående. Jorden som finns där är ganska dålig. Den innehåller knappt någon näring alls och det brukar inte heller växa särskilt bra där.


Men i år verkar  det växa fint... Jordärtskockor och potatis i en enda salig blandning! Hoppsan!

Eftersom jordärtskockorna inte hade visat sig för ett par veckor sedan så trodde jag att de ynkliga knölarna jag tryckte ner före jul inte hade klarat vintern. Och när grannarna snällt sträckte in potatisar över häcken så satte jag dem i den "tomma" pallkragen...
Och nu... Vilken röra!



Hur all världen ska det här gå...?

4 kommentarer:

  1. Igenkänningsfaktor på den! Lätt hänt att man är för snabb med att dra upp eller klippa ner för man tror det är dött men väntar man lite till så kan det komma nåt litet... Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Tja, vattna med grädde och gödsla med svartpeppar och riven ost, så får du gratängen på direkten. ;)

    SvaraRadera
  3. Allt behöver inte vara så ordningssamt. / Britt

    SvaraRadera
  4. Jag köpte några jordärtskockor och petade ner dem i jorden för bara några dagar sedan. När jag berättar detta så säger andra till mig att man aldrig behöver vara orolig för dem. De är värsta ogräset...
    Jag väntar spänt på att mina ska börja växa (fast jag måste nog flytta mina, har satt dem HELT fel!)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.