onsdag 18 maj 2016

Nu blommar det!

Maj är utan tvekan årets vackraste månad. Den här tiden på året - hela maj - skulle jag kunna tillbringa på en enkel pall mitt i grönskan och ägna mig åt att bara glo på allt. En kopp te till det så skulle livet vara perfekt. Bara att se ett rapsfält gör att hjärtat jublar!


I trädgården händer det så mycket just nu att jag inte hänger med. Gräset växer med en faslig fart och blommorna spränger fram ur det som bara för några dagar sedan var små knoppar på buskar och blommor.


På baksidan av växthuset växer kaprifolen högt i år. Den här fick jag som tre små revor av min syster för några år sedan och det är första året den blommar så intensivt. Den är helt ljuvlig och jag tokglor så mycket på den att det är risk att ögonen ramlar ur skallen på mig.

I jordgubbslandet växer det så det knakar. Och ska man tro mängden blommor så får vi många små härliga röda gubbar i år. Lite maräng och lemoncurd till det så är jag fånigt nöjd. Troligen lär det räcka till en eller två somriga jordgubbstårtor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.