söndag 29 maj 2016

Lugn rabatt

Vilken trädgårdshelg! Sol, blå himmel, middag utomhus, vattenspridare och fullkomlig lycka. Arbete också såklart - två vänder till tippen, gräsklippning, grävning, trädäcksfix och dammpyssel. Det har varit helt underbart skönt. Ryggen är lite trött vid det här laget och kanske är det tur (?) att jag ska sitta still på jobbet i morgon. Nja, jo, kanske...

Jag funderar en hel del över mina rabatter för tillfället. Det finns definitivt många saker jag skulle vilja ändra på och som jag inte är helt nöjd över. Men det finns också vissa platser där växterna känns helt rätt. Ett exempel på det senare är rabatten som ligger intill pergolans ena ände.


Just här är det inte många olika sorters växter som trängs om utrymmet och kanske är det därför det känns lugnt. Här är endast getrams och hosta samt några dagliljor. Men växterna i sig har fått "klumpa ihop sig" och bre ut sig vilket gör ett harmoniskt intryck tycker jag.


Den här känslan ska jag försöka få i alla mina rabatter, så jag antar att det är dags att börja plantera om där jag inte är nöjd...

Avslutningsvis måste jag flika in med en rättelse - det var inte bara jag som byggde lådorna igår. Mannen hjälpte mig på traven i tankebanorna och även om det bara var jag som höll i både kapsåg och skruvdragare så var vi två hjärnor.

3 kommentarer:

  1. Fin och lugn kombination. Håller just på att delar en liknande hosta här för att få bättre färgsättning och lugn i en av rabattterna sen ska jag gå vidare till nästa och nästa...:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Visst är det alltid nåt man vill göra om. Mitt problem är att komma ihåg hur jag tänkte även om jag både fotar och gör anteckningar. Sen glömmer jag ändå att titta i dem.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  3. En trädgård är väl så där att man känner att man vill ändra eller komplettera! Jättefin rabatt, så där frodig som är så fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.