torsdag 26 maj 2016

Kvällspromenad längs ett rapsfält

Rapsen börjar så smått blomma över och fälten går mer i grönt än gult nu. Lite vemodigt känns det allt för blommande rapsfält är bland det vackraste jag vet.


Äldsta dottern drog med mig ut på en kvällspromenad och det var en härlig stund. Kvällssolen sken rakt i ögonen och solljuset letade sig träffsäkert rakt in i mitt inre. Batterierna laddades effektivt, precis som alltid när jag är i sol.

Promenaden gick förbi ett stort rapsfält och mobilkameran fick det hopplösa jobbet att försöka fånga det vackra.





Inom kort väntar lite ledighet och då ska jag kavla upp ärmarna och ta itu med trädgården. Jag ligger sorgligt mycket efter för tillfället, så det blir bra med lite trädgårdstimmar. Men några dagar till får jag arbeta innan spaden och gräsklipparen åker fram på heltid.

4 kommentarer:

  1. Finns det något härligare än ett rapsfält i blom? Det saknar jag väldigt mycket från tiden vi bodde i Skåne, här uppe ser man det sällan.
    Ha det gott!
    Titti

    SvaraRadera
  2. Så härligt med gula rapsfält, man ser dom som bäst nu när man är ute och far. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Mobilkamera är inte att förakta... ibland blir det mer känsla i de bilderna på direkten än vad man hade haft stort jobb att få till med systemkameran. :-)

    Raps är vackert och jag tror inte jag allerginyser av det längre heller, så då blir det ännu finare!

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med, rapsfält är något fantastiskt!
    Må så gott!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.