måndag 30 maj 2016

I år anammar jag Hoppsan-Hejsan-metoden i odlingslådorna

Allting måste inte vara så ordningsamt jämt, eller hur? Man behöver ju inte så och odla i raka rader så fort det blir tal om en köksträdgård. Lite Hoppsan-Hejsan kan väl vara kul ibland?


Den här odlingslådan är ett praktexempel på mitt fladdriga infall. Här samsas minimajs, gul lök och gurkört i en salig blandning. Min förhoppning är att det blir riktigt vilt i lådan framåt sommaren.




I två andra större odlingslådor huserar squash och dill. Ingen ordning där heller, men jag har en bild i huvudet av hur squashplantan ska bre ut sig och att dillen ska sticka upp som vajande flaggor ovanför.

En av mina andra fladdriga pallkragar har ni redan sett - den med potatis och jordärtskockor i. Herrejösses. Den lådan är helgalen! Varje gång jag ser den så undrar jag hur det ska gå...


3 kommentarer:

  1. Hoppsan-hejsan-metoden, den anammar jag också! Själv har jag inte ens riktigt planerat vad jag ska så i mina lådor, men det där brukar ordna sig när jag väl står där och ska sätta igång.
    Hejsan hoppsan!

    SvaraRadera
  2. Jag hakar också på - nu fick jag ny inspiration till en av mina lådor!
    Har gurkört, rödbetor och grönkål som skall sås - det blir väl en riktig Hoppsan-hejsan-låda !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Den idén gillar jag, lite hoppasan hejsan, det låter väldigt sunt! För efter sådden hade vi liten katt som rumsterade om innan vi hann lägga ditt sånt där kompostgaller för att hindar liten katt! Så jag är med!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.