tisdag 12 april 2016

Vårtecken på skånska slätten

Det har varit några dagar med riktigt härlig vårsol. Ljuset har dröjt sig kvar länge om kvällarna och vinden har varit stillsam.

Eftersom jag är en soldyrkare av hög rang så har jag mjölkat ur varenda solstråle jag har kunnat. Igår kväll tog jag mig en härlig långpromenad runt åkerlapparna.


Över de stora jordgubbsfälten ligger fiberduk. De tunna dukarna fladdrar i den nästan obefintliga vinden. Det här är en av de allra häftigaste vårtecknen här omkring. Jag bara älskar de här dukarna. De får tankarna att vandra till tunna somriga molnslöjor.


2 kommentarer:

  1. Ja de är ett bra påfund. Som jag också svurit över. Men den jag har nu är från Willab Garden och den har hållit i två år.Ljusår bättre än mina andra.
    Tänka att bild över fiberduksfält kan se så stämningsfull ut. / Britt

    SvaraRadera
  2. Vid första anblicken trodde jag att det var havet men när jag såg närmare så såg jag att det vara dukar. Häftigt, det har vi inte häruppe i Skaraborg. I alla fall så har inte jag sett dem. Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.