söndag 3 april 2016

Vårgrävning

Arbetet med rabatterna går långsamt framåt, men idag gav jag mig på ännu en av mina många rabatter. Jag är mer noggrann än vanligt i år, vilket jag hoppas ska löna sig när blomningen kommer igång. All jord är omgrävd och ovanpå alltihop har jag lagt ett tjockt lager kompostjord. Rabatterna ser riktigt friska ut efter den här varianten av spa-behandling, vilket var precis vad de behövde.


Den här dagliljan verkar må fint och jag hoppas att den suger åt sig riktigt ordentligt av all extra näring den har fått idag.

Nu är jag helt slut och behöver minsann lite extra näring jag också. Lite lördagsgodis på en söndag kan väl aldrig vara fel? Faktum är att jag tror att det är exakt vad jag behöver. Jag tyckte minsann att arbetsbyxorna satt lite löst, så jag behöver nog lassa in rejält med choklad. Hihi!

Ha en fin söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Efter ett sånt rejält arbetspass får man äta vad man vill tycker jag! Så långt din daglilja kommit, här ser man dom bara precis ovanför jorden. Vi ligger efter här i år också.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Det lönar sig säkert att vara noggrann. Och man känner sig nöjd själv, när man vet att man varit det. Klart du är värd litet godis. / Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.