söndag 17 april 2016

Tankar vid däckbyte

Okej. Gnällvarning! Var är solen? Var är vårvärmen? Här är det bara grått utanför fönstret. Och blåsigt. Och regnigt. Och kallt. Fy katten vilken tråkig vår!

Fast det hjälper inte värst att gnälla, eller hur. Vädret är som det är. Och trots dagens supertråkiga väder så har vi ändå lyckats ta oss en sväng till tippen samt byta däck på bilen. Bra det, i alla fall.

Medan jag kröp runt i gruset på garageuppfarten och lossade muttrar och rullade däck så tänkte jag på sommarhimlen. Mest tänkte jag på den underbara blå färgen. Och just där och då lovade jag mig själv att ta vara på varenda somrig himmel den kommande sommaren. Jag ska verkligen titta på varenda solig himmel och lägga allt jag ser och känner i hjärtat.

Så här såg det ut förra sommaren:




Och sist men inte minst kommer min absoluta favoritbild. Yngsta dotterns fantastiska sommarbild:


Underbara sommarhimmel! Hoppas vi får riktigt många av dem i år.

8 kommentarer:

  1. Lite blåsigt har det varit idag men solsken och behaglig temperatur. Här har det varit trädgårdsarbete hela dagen.
    Underbara bilder som påminner om vad vi har framför oss!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Vi har också haft blåsigt och iskalla vindar som gjorde att inte en solen värmde- Men vi lever på hoppet och väntar på värmen. Ha det fint. CArita

    SvaraRadera
  3. Det låter som det hade något bra med sig att vädret inte var topp. För nu kommer du att uppskatta det bättre när solen skiner och himlen är så där fin som på det fantastiska bilden som din dotter tagit:))
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är som byter däck. Tycker jag, som aldrig gjort det. Jo, på bilskolan gjorde man nog det.
    Ja det är fruktansvärt kallt. Det kan bara bli bättre. / Britt

    SvaraRadera
  5. Japp. Man får nog försöka gå in för det! Att ta vara på dom där himlarna. Vi har ju precis samma eländig vår här och idag med storm också och rätt vad det är en sån där kraftig höstskur och det blir man inte pigg av....Men, men.....
    Himlar var det, jag ska också samla på himlarna när dom är fina!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Vi har haft många soliga dagar här och vacker blå himmel, men det är kallt och blåsigt, flera minusgrader varje natt. Vackra somriga bilder du visar, vi får hoppas på en skön sommar i år:-)

    SvaraRadera
  7. Ja precis, var är solen? :( Men ja, bara att fortsätta vänta och längta, rätt som det är kommer den! Sen ligger hela underbara sommaren framför oss. :)

    SvaraRadera
  8. Ibland behöver vi gnälla, tror jag. Just i kylan, gråvädret, nej, inte kul. Att uppskatta stunderna, ibland dagarna, i värme och sol. Blå himlar, så vackert. Himmelskt vackert, förstår att uttrycket finns, eller hur? Dotterns bild är magisk!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.