tisdag 5 april 2016

Odla i en halmbal?

BBC och Gardeners World brukar vara pålitliga, men den här gången höjer jag inte bara ett ögonbryn utan två. Hade jag haft tre skulle jag ha höjt även det tredje. Det här klippet delar Gardeners World på sin facebooksida:


Filmklippet visar hur man kan odla i en halmbal. Rosie - trädgårdsmästaren på bild - sätter bland annat jordgubbar här.

Jag har en halmbal som har stått ute hela vintern. Den är riktigt genomblöt. Komposteringsprocessen borde vara i full gång. Prova? Hmmm, jag får se hur jag gör...


5 kommentarer:

  1. Det låter ju spännande! Men jag har inga halmbalar liggandes, så jag får fortsätta som vanligt. Du får väl rapportera hur det går:-)

    SvaraRadera
  2. Det borde gå bra. Man kan ju isolera med halm, så varför inte plantera direkt i halm. Du kan vara glad som har en halmbal liggande. / Britt

    SvaraRadera
  3. Funkar säkert bra. Spontant tänker jag att det borde gå åt mer vatten, men har man väl fått upp fukten i halmen är det kanske inget problem.
    Om du provar så glöm inte rapportera hur det går.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Det låter som det skulle kunna gå, men jag instämmer i föregående kommentarlämnare att det borde gå åt mer vatten när/om solen ligger på och det blåser...?

    SvaraRadera
  5. :-) jag höjer också på alla ögonbryn och frågar mig varför skulle man odla i en halmbal hihi?

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.