söndag 24 april 2016

I växthuset står det still

Det står totalt still i växthuset för tillfället. Plantorna lever men växer inte det minsta. Inte särskilt konstigt med tanke på att det är kalla nätter och växthuset är ouppvärmt. Jag har ställt ner krukorna i svarta plastbackar och det finns bubbelplast att ta till om det är risk för frost.

En liten stackars paprikaplanta kämpar för sin överlevnad i växthuset

Den här helgen har jag äntligen blivit klar med min vårstädning i trädgården. Nu är alla rabatter i ordning och gräset är klippt. Äntligen är det lite snyggt därute! Med färdigrensade rabatter kan jag äntligen ta tag i roligare saker. Min projektlista för året är inte särskilt lång, vilket är ovanligt, men det är ändå en hel del som ska göras. Så nu väntar jag in lite trevligare väder. Har vi tur kanske Kristi Himmelsfärd bjuder på sol. Låt oss hoppas!

Ha en fin vecka!

3 kommentarer:

  1. Jag har inte heller för första gången nånsin inga stora projekt i trädgården.
    Nu får vi verkligen hoppas att aprilvädret försvinner snabbare än snabbt och värmer upp våra växthus så plantorna får lite energi!

    Vifår hålla tummar1

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Likadant här. Men så småningom kommer det nog mer värme. / Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.