onsdag 13 april 2016

Hemerocallis Eleonora

Dagliljan jag köpte på Villa- och trädgårdsmässan i Malmö i början av mars växer så det knakar. När jag köpte den var det alldeles för kallt utomhus. Därför blev den planterad i en rejäl kruka och fick bo inomhus.


Vi bor i ett litet hus, en gammal statarlänga, och huset hamnar typ aldrig på bild. Men här kommer en bild på en hörna i vår lilla hall. I fönstret står min Vätte och förutom att hålla koll på allt knytt i huset så tar den numera även hand om min Hemerocallis Eleonora. Vätten gör ett kanonbra jobb och jag är noga med att berätta det för honom. Vill ju inte göra honom på dåligt humör...

Så fort det blir varmare i jorden så ska dagliljan planteras ut förstås, men än så länge är det på tok för kyligt.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt med en ny daglilja! Man kan aldrig få för många:-)
    Titti

    SvaraRadera
  2. Vilken duktig vätte! Ja, bäst att hålla sig väl med honom... ;o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Kul när de nya växterna trivs, men det är nog vättens förtjänst;) Fin är han!
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.