lördag 12 mars 2016

Viola Cornuta

Idag när jag öppnade ytterdörren doftade det minsann lite vår därute. Halleluja! Jag överlevde vintern i år och igen och det kommer en vår! Nätterna är visserligen kalla, men luften är friskare och fåglarna kvittrar som tokiga i buskar och träd. Härligt!


Varje år, när dagarna börjar dofta vår, planterar jag penséer i krukan på trappan. Färg spelar egentligen ingen roll, jag brukar välja de som är vackrast i butiken. Idag när jag kom till systerns finfina trädgårdsbutik så föll jag för en liten skir blomma.


Viola Cornuta. Inte alls en pensee utan en småblommig viol. Det är en perenn som ska bilda små tuvor, ungefär som sippor. Jag tycker den är jättesöt! Nu hoppas jag att den ska må riktigt bra och att den kommer att växa till sig ordentligt.


1 kommentar:

  1. Så härligt med vårens första penséer - jättesöta i krukan på trappen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.