lördag 19 mars 2016

Vårsol på näsan

Nu börjar det våras på allvar. Vintergäck och snödroppar är på väg att blomma över, perennerna tittar upp i rabatterna och fåglarna kvittrar. Solljuset är underbart och nu går det faktiskt att börja vårstäda trädgården.


Idag har jag fikat utomhus. Det blev en solig stund i ruinen med en av favoritkopparna i ERNST serie. Och ni som ser övermänskligt bra ser att det står "Här sitter jag och känner in rummet" på koppen. Det passade ju alldeles förträffligt bra idag eftersom jag satt och gjorde just det - kände efter hur det kändes att sitta där i solen. Jag kan meddela att det kändes alldeles utmärkt.


Annars tvingar jag mig själv att ta det löjligt lugnt. Lite krämpor i kroppen sätter käppar i hjulet, men istället för att stressa upp mig över allt som måste göras så njuter jag istället av att bara vara i det gröna. Hittills går det utmärkt bra (dvs idag). Men jag känner mig själv rätt så bra... det här kommer att bli en utmaning...

1 kommentar:

  1. Du har ju all anledning att njuta, då du nästan har en känd trädgård. Eller höll på att få. Sätt du stolt näsan i vädret och få litet sol. Igår hörde jag, att nu är det plötsligt nyttigt med solen. I lagom mängd. / Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.