fredag 18 mars 2016

Trädgården som nästan blev tv-kändis

Kan ni tänka er. För ett par veckor sedan hörde en tv-producent av sig till mig. Hon hade hittat min blogg och var nyfiken på att få se den på riktigt. Frågan var om hon fick besöka vår trädgård och se om den eventuellt skulle passa som inspelningsplats för en tv-programserie.
Herregud. Ni må tro att jag blev överlycklig/skräckslagen/glad/panikslagen/peppad över detta!

18 mars 2015. Våren hade kommit längre i ruinen.

Hon kom. Hon tittade. Frågade. Funderade. Fotograferade varenda centimeter. Diskuterade. Och var jättetrevlig och rar på alla sätt och vis. En riktig eldsjäl inom sitt område. Hon var mitt uppe i sitt research-arbete och skulle alltså bestämma sig för var inspelningen skulle komma att ske.

Igår fick jag reda på att det inte blir hos oss. Men det gör faktiskt inte så mycket. Jag är sjukt stolt, nöjd och lycklig över att ha blivit "nominerad" till detta projekt. Numera ser jag på min trädgård som "trädgården som nästan blev tv-kändis".

18 mars 2015. Rosmarinen hade överlevt vintern. I år har jag än så länge inte sett något livstecken på den...

Annars går våren långsamt framåt. Nätterna är kalla och även om vi har haft sol på dagarna så växer det långsamt därute. Nu håller jag alla tummar för att det blir varmare till påskhelgen, för jag har mycket att göra!

Trevlig helg på er!

6 kommentarer:

  1. Förstår att du är stolt bara av att ha blivit nominerad! Det ska du vara!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Grattis till nomineringen. Jag skulle känna som du - inte besviken utan bara stolt. Tänk vad en blogg kan leda till! / Britt

    SvaraRadera
  3. Häftigt!! Men jag kan förstå att det var med skräckblandad förtjusning :-) Vad var det för spännande program, om du får säga det eller ens vet det? Vi behöver ju gärna fler trädgårdsprogram i vårt avlånga land!! Kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad jag får säga eller inte säga, så jag håller tyst för säkerhets skull. :-) Men det är en programserie för barn där trädgård och odling står i centrum, så mycket kan jag nog säga.
      Nu känner jag mest lättnad över att det inte blev vår trädgård. Men visst hade det varit spännande att vara med om!

      Radera
  4. Såklart att du ska vara stolt! Tänker att det måste ha varit lite pirrigt att få sådant besök, men också kul att försöka se vad den andre ser...
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  5. Ja, kanske allra bäst så - att få erkännandet, men slippa det stora projektet. :) Du ska absolut sträcka på dig! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.