söndag 27 mars 2016

Rabattfix och målning av växthus

Varje år, när det är dags för vårstädningen, undrar jag varför jag har så vansinnigt många rabatter. Det tar sån tid att fixa dem! De ska klippas ner, jorden grävas om, ogräset ska väck, det ska kantskäras och ny näringsrik kompostjord ska på. Nåja. Alla annan tid på året så tycker jag om dem. Hihi!

Idag tog jag mig an vår största rabatt. Och den blev så bra! Jag är såå nöjd! Det tog nästan tre timmar, men nu är den tipp topp. Jag försökte fota den, men bilderna gjorde sannerligen inte jobbet rättvisa. Ni får helt enkelt föreställa er min vårsnygga rabatt.


Efter lunch gav jag mig på växthuset. Och ni som har hängt med på bloggen ett tag vet att man inte ska lyssna så noga när jag säger vad jag ska göra härnäst. Det blir nämligen aldrig så. Inte heller den här gången. Istället för att måla insidan vit (som jag senast igår påstod att jag skulle göra) så satte jag igång med att olja träet istället. Hälften blev gjort innan jag dukade under av sockerbrist och var tvungen att gå in och plundra påskäggen. Resten får jag ta i morgon. Efter det får jag äntligen ställa in mina saker igen, vilket jag ser fram emot oerhört.

4 kommentarer:

  1. Å så fint det blommar. Har också hittat en tuva men inte så sstor. Känner precis igen det där med planering som blir nåt helt annat, men oftast skulle den andra saken också ändå göras och då är väl det viktigast att nåt ändå blev gjort på vårens lista.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag har slutat planera högt. Det kommer oftast något helt annat i min väg än det jag tänkte igår :) huvudsaken att man får pula på därute.

    SvaraRadera
  3. Vilken blåsippsrabatt. Roligt att det blev SÅ bra efter tre timmars rensning. / Britt

    SvaraRadera
  4. Så härligt med vårstädning! :D Det gör väl inget att det inte blev som man planerat, bara man gör något och blir nöjd med resultatet! Ha det underbart i din trädgård! Stor kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.