onsdag 2 mars 2016

Min inspirationsbok

För ett par år sedan beställde jag en egen, väldigt personlig anteckningsbok. Utsidan pryds av mitt favoritfoto alla kategorier - dotterns bild på ringblommor mot en blå himmel. Jag vet inte vad det är med just den bilden - den gör mig bara som somrigt glad varje gång jag ser den.



Insidan av anteckningsboken är dock min egen och jag fyller den med recept, tankar och trädgårdstips. Jag skriver också ner vad jag har odlat i mina pallkragar samt vilka växter som fungerade bra och vilka jag inte behöver testa igen. 




Boken ligger i växthuset, redo för tjänstgöring dygnet runt om jag skulle vilja. Det är bra det, för man vet aldrig när infallet att notera något kommer, eller hur? Rätt som det är bara måste man skriva ner en växt man önskar sig, eller krafsa ner en planteringstanke, eller snabbrita en rabatt... Så fungerar i alla fall jag.

Så här inför en ny odlingssäsong är den här boken guld värd. På bara ett par år har den blivit en källa att hämta tips från. Och nu när jag ser receptet på pappas nässelsoppa så kan jag knappt vänta på att de små bladrosetterna ska dyka upp! Jösses så gott det ska bli!

Ni har säkert sett den här typen av personliga anteckningsböcker tidigare. Just den här boken beställdes från personligalmanacka.se

6 kommentarer:

  1. Har också en bok eller snarare ett block med flikar i där jag skriver ner allt som kan vara bra att komma ihåg. Ett måste. Bra att plocka fram nu och påminna sig vilka blommor man ska eller inte ska köpa i år.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag har det i datorn' men det är ju litet roligare med litet tecknat emellan. Det kan man säkert i datorn också, men inte jag. / britt

    SvaraRadera
  3. Underbar bok! Perfekt :) Ja visst är det fantastiskt att vi äntligen kommit in i första vårmånaden! Så härligt med mycket att se fram emot. :) Lycka till med alla dina projekt min vän, hoppas vi kan ses en del också!

    SvaraRadera
  4. Jag har också en jättefin dagbok för trädgård som man kan använda året runt i många år. Tyvärr har jag inte skrivit en rad i den ännu, den står snällt och väntar i bokhyllan. Suck. Lycka till med din bok. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  5. Vilken disciplin du har! Jag har försökt, men jag glömmer min anteckningar ute och så kommer det regn, och sen blir det jord på. Men det här var ju verkligen föredömligt och det fina omslaget helt underbart!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Ja såna anteckningsböcker blir riktiga skatter! Så roligt att ha och bläddra i sen och förundras över alla goda idéer man fått ihop. ;)
    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.