fredag 25 mars 2016

Från soffhörnet önskar jag er alla en GLAD PÅSK!

Långfredagen har varit kall, småregnig, tråkig och... och... alldeles underbar! Jag har inte gjort ett skvatt. Medan maken och äldsta dottern har ägnat sig åt quick-fix åt köket (byte av golv och bänkskivor) så har jag ätit godis, tänkt på hönshus (det faller mer och mer på plats i hjärnan) och förfasat mig över att minimajsplantorna har vuxit ur sina krukor. Från min plats i soffhörnet kan jag riktigt se hur de lider. De ska få nya krukor i morgon, när det förhoppningsvis är bättre väder, så att jag kan pyssla med det utomhus.








GLAD PÅSK!









Här hemma blir påsken stillsam. I år har jag inte ens tagit fram något påskpynt. Det får räcka med påskris och en kruka med minipåskliljor. I morgon blir det letande efter påskägg i trädgården på morgonen och middag med tjocka släkten på kvällen. Enkelt och trevligt. En påsk helt i min smak.

Ha en fin påskhelg!

PS: Bilden är lånad från Internet. Jag orkade liksom inte resa mig från soffhörnet och sätta igång och fotografera...

4 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag trots regn. Har regnat här också men jag har jobbat i studion idag.
    Önskar dig en fin Påsk.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Önskar också dig en Glad Påsk! / Pia

    SvaraRadera
  3. Ibland är det soffhörnet som gäller... ;o) Hoppas du får en fortsatt härlig påsk i egen takt och ton.
    kram
    /Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.