fredag 26 februari 2016

Solljus - en favoritfärg

Vilken är din favoritfärg?

Ha! Hur i all världen ska jag kunna svara på den? Jag älskar gult, grönt, rött, rosa, blått, lila, brunt och alla andra färger däremellan. I alla fall i trädgården. Jag har svårare att sätta på mig en knallrosa tröja, men samtidigt uppskattar jag när andra bär skarpa färger.

Varför gillar jag alla färger i trädgården? Eller rättare sagt, NÄR tycker jag att alla färger är vackra? Det var en lättare fråga att besvara. Helt enkelt när solen skiner på dem. När det soliga ljuset faller på växterna och får den naturliga färgprakten att framhävas ännu mer.

Lånad av Wellness guide

Svaret på frågan om min favoritfärg blir alltså solljuset. Duger det som svar? Jag hoppas det i alla fall. För titta här. Ser ni hur fantastiska färgerna blir i solen?!

Daglilja  "Trigger"

Flora Danica

Iris

Japanskt körsbär

Vill du se vad andra har svarat på den här hopplösa frågan så kan du titta in på Bland rosor och bladlöss.


16 kommentarer:

  1. Vilken vacker daglilja! Är det körsbär som blommar i rosa på slutet? Jättefina!
    /Kitty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagliljan heter Trigger och jag gillar den också. Den har en lite speciellt färg. Den sista bilden föreställer japanskt körsbär. Sorry, jag är lite dålig på att precisera vad jag har fotat... Jag ska bli bättre på det. Hihi!
      Må så gott!

      Radera
  2. En riktig härlig tolkning av temat.
    Solljuset är ju riktigt livgivande.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Solljuset är ju det man längtar efter på våren efter den mörka årstiden. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  4. Det er vanskelig å velge en favoritt. Flotte farger og bilder.

    Vivi

    SvaraRadera
  5. Jo, sollyset får fargene til å skinne :)
    God helg!

    SvaraRadera
  6. Tänk vad solen gör för både människan och blommorna! Vackert!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. mm, det japanska körsbäret gick ju i min smak ;) Längtar tills mitt ser ut så, än så länge är det helt brunt och ännu en julslinga i...;)

    Trevlig helg!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Solljus och en knallblå himmel....underbart!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Solljus är såklart oslagbart!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  10. Visst blir färgerna lysande i solljuset. Allt blir bättre med solen, som verkar lysa fint idag här.
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Såklart, ljus och solljus gör hela skillnaden och lyfter färgerna. Det mesta blir bättre i solen :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  12. Det är ju sant, solens ljus får alla färger att bli vackrare, som exempelvis rätt tråkigt beige-brunt kan bli till guld! =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  13. Att älska solen måste väl godkännas. Den ger ju liv och färgprakt!! Utan den inga färger alls ;-)
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.