söndag 14 februari 2016

Solig bukett och väntan

Min allra bästa idé hittills i år är det här med veckobuketter. Varje fredag hämtar jag en frodig och krispig blombukett som sedan pryder borden här hemma. Jo jag säger "borden" eftersom jag flyttar runt blommorna emellanåt för att jag ska kunna njuta av färgprakten. Den här veckans veckobukett är jag extra glad i eftersom den är solig. Och soliga färger kan man aldrig få för mycket av.


Annars händer inte så mycket just nu. Jag är inte på topp för tillfället, men jag hoppas verkligen att energin kommer åter när mars gör sin entré. Än så länge finns det inte så mycket vårtecken i trädgården, men här och var tittar snödroppar upp. Det är i alla fall roligt att följa er andra och se vad ni hittar på för att hålla energin igång under vintermånaderna.

Men våren kommer till vår trädgård och till sinnet, det vet jag också. Först på årets trädgårdspyssel-lista står växthuset och tanken är att tömma det helt och hållet, städa det och sedan måla det.

3 kommentarer:

  1. På trädgårdsfronten är det ju litet stiltje som sagt. Att glädja sig med en fredagsbukett är inte fel. På mitt arbete (då jag arbetade) köptes det alltid fina buketter till borden. / Britt

    SvaraRadera
  2. Ja, trädgården den ligger där den ligger och där ligger den orörd än så länge, även här. Och jag sitter bara inte och är förkyld så nu fördriver jag dagarna med enklare sysslor, som att titta på bloggar och konstatera att det är lite lågt både här och där! Du har i alla fall fina tulpaner, sånt piggar upp!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Blommor hjälper!
    Jag tittar och tittar på mina fröpåsar... men inget händer. Man måste tydligen själv ta fram såjorden och krukorna, håhåjaja. Jag får nog köpa hem lite tulpaner så kommer jag nog igång!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.