lördag 27 februari 2016

Promenad i sent eftermiddagsljus

Efter en hel dags såsande lyckades jag till slut ta mig ut vid femtiden. Jisses, tänk att det ska vara så svårt emellanåt. Nåja. Bättre sent än aldrig heter det ju.


Jag tog sikte på Ålabodarna och gånggriften som ligger så vackert uppe på höjden intill Öresund. Utrustad med endast en mobilkamera försökte jag förgäves fånga det vackra på bild. En dag ska jag verkligen ta tag i det här med fotografering. Det skulle vara så roligt att kunna få till riktigt vackra bilder. Så där som många av er gör.


Långt därborta vilar Ven. En ö som jag besöker alldeles för sällan med tanke på att vi bor så nära. Det ska jag ta tag i kommande sommar - en cykeltur längs de vackra vägarna får det minsann bli.


Underbar kvällspromenad avslutades med att länge stå och betrakta svanen som långsamt guppade på vågskvalpet. Totalt obrydd över den kalla vinden och det (troligen) ännu kallare vattnet. Det är något särskilt med svanar ändå. Så majestätiska de är!



8 kommentarer:

  1. Det brukar löna sig att gå ut fast soffan säger Kom Kom. Allt blir bättre av en promenad och man uppskattar värmen när man kommer in igen :-) Älskar de platserna på västkusten där man ser och hör vågskvalp och kan blicka ut över Ven eller Danmark! Skön avkoppling helt enkelt. Kram o ha en fortsatt fin helg. Maria

    SvaraRadera
  2. Mobilkameran är inte så dum ändå. Ofta när man går ut och går så orkar man ändå inte släpa med sig den riktiga kameran. Fast ibland är det fantastiskt kul att göra en egen liten fotoexkursion, komponera bilder och laborera med olika inställingar. Jag började fota genom att gå en fotokurs på Medborgarskolan. Rekommenderas!

    Önskar dig och de dina en riktigt fin söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Mobilkameran är inte så dum ändå. Ofta när man går ut och går så orkar man ändå inte släpa med sig den riktiga kameran. Fast ibland är det fantastiskt kul att göra en egen liten fotoexkursion, komponera bilder och laborera med olika inställingar. Jag började fota genom att gå en fotokurs på Medborgarskolan. Rekommenderas!

    Önskar dig och de dina en riktigt fin söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. P.S. Glömde säga att bilderna på ditt ruin-bygge är fantastiskt inspirerande! Kanske får bli ett kommande projekt även här.

    SvaraRadera
  5. Åh! Så du var också ute och promenerade längs Öresund igår! =o)) Ja, visst var det en härlig stund, underbart vindstilla om än inte riktigt varmt. Fantastiskt ljus, tycker du fångat stämningen väl i dina bilder.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  6. Hei! Det er så spennende å se landskapsbilder som ligger langt borte.
    Dette er landskap jeg bare har sett om sommeren på ferie.
    Å gå tur langs havet er deilig og havet dufter så godt! Anne

    SvaraRadera
  7. Där har jag också bott o ibland längtar man tillbaka. Ven är ett furistmål som jag också alltför sällan besöker. Jag säger också - men i sommar ska det bli av. / britt

    SvaraRadera
  8. Jaa, Ven! Mitt paradis. :) Du får jättegärna komma och hälsa på oss i huset en sväng om du skulle ta dig dit när vi är där någon gång. :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.