tisdag 9 februari 2016

Oj, jag har nog en Ernst-samling

Utan att inte riktigt veta hur det gick till så har jag nu en ERNST-samling.
I köksskåpet står två koppar och en skål. Alla pryds av varsitt Ernst-citat och bara det gör dem till en snackis vid en fika. I bokhyllan står "Året med Ernst" och "Lyckan i det lilla" (den senare rekommenderar jag för övrigt varmt). I skåpet ligger fina servetter som jag inte vet om jag någonsin kommer att använda just därför att jag tycker om dem så mycket. Och i söndags fick jag två fina ljusstakar som nu pryder vår långa vita bänk i vardagsrummet. Ljusstakarna är stilrena och vackra i sin enkelhet.



Jag älskar min samling. Med all säkerhet beror det på att jag gillar Ernst. Jag har inga som helst problem med att han syns i tv-rutan lite då och då. Jag gillar att se honom pyssla och fixa, laga smaskig mat och inreda. Många verkar irritera sig förskräckligt på denna människa, men då är det väl bara att låta bli att se programmen? Jag gillar inte fotboll, men istället för att irritera mig över fotbollsspelare så låter jag bli att titta. I min värld är det enkelt.

Hittills har varenda sak i min samling varit en present. Jag antar att folk runt omkring mig insåg att jag behövde en samling långt innan jag fattade... Nu när jag väl har insett detta inser jag också att jag behöver ALLA kopparna (eftersom de pryds av olika citat) och ALLA skålarna. Det finns så mycket fint.

Lånad från modelinn.se

2 kommentarer:

  1. Han gör verkligen fina enkla grejer. Han designar tyg också. De flesta har jag nog sytt av./ Britt

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Ibland uppstår en samling av sig själv. Något blir till flera, ja, och så plötsligt. Njut av det du njuter, vi ska inte vara snåla med sådant som glädjer oss och som säkert också sprider glädje till andra. Ingen riktig koll på Ernst prylar, men blir nyfiken på Lavendia/Britts kommentar som berättar om tyger. Det ska jag kolla efter... (Är just nu i en tygfas ;o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.