tisdag 16 februari 2016

Ni vet när man blir kär och bara måste köpa?

Kärleken slog ner som en blixt när jag hittade den här brickan. Jag fullkomligt älskar den!


Egentligen vet jag inte varför. Det är en nytillverkad plåtbricka i lantlig stil. Jag har inget som passar ihop med den och jag har inte heller någon plats för den. Men den ropade till mitt hjärta och när jag fick syn på den visste jag direkt att mitt liv skulle bli ännu bättre om jag ägde den. Dessutom behöver jag den till alla mina frukostar i växthuset kommande säsong. Jo, tänk vad man kan övertyga sig själv...


Jag har provat brickan genom att bära runt på mina två Ernst-koppar inne i vardagsrummet, och på det hela taget kändes det riktigt bra. Det är ju faktiskt bara lite goda scones, grädde och lemoncurd som saknas för att det hela ska bli perfekt. Och en bukett med lavendel.

2 kommentarer:

  1. Du hade helt rätt. Klart du var tvungen att köpa den! / Britt

    SvaraRadera
  2. Självklart en helt nödvändig bricka! Att du ens har klarat dig så här länge utan nån är ju nåt man undrar över. Nästan synd att ställa något på den. Man skulle kunna ha den som tavla faktiskt, bara luta den lite snyggt i växthuset...
    Allt gott och kram
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.