måndag 1 februari 2016

Jippi! Äntligen är januari förbi!

Ja, visserligen är det fortfarande långt till vår, men årets första vintermånad är äntligen förbi! Det känns härligt att få bläddra i almanackan.

I trädgården har både vintergäck och snödroppar tittat upp, och ljuset stannar kvar längre och längre för varje dag. Det kommer att bli en vår även i år. Hurra!


Igår köpte jag minsann en ny spade. Än så länge står den helt oanvänd och skinande blank mot husväggen. Fast om den tror att det här är ett hushåll där den kommer att få vila, så tror den minsann fel. Jag är självutnämnd grävexpert och har mängder med gräv att göra kommande säsong. Växter ska flyttas, komposten ska vändas och det ska bli rabatter kring lusthuset. Så vila på du lilla spaden, rätt som det är får du jobba hårt.

1 kommentar:

  1. Spadar är bra att ta men de får inte vila här heller. Ligga på latsidan-nej,nej,nej! Själv så älskar jag att gräva, trots att ryggen ofta gör ont av grävandet så gillar jag det ändå, tycker det är skönt. Jag kan tom stå och drömma på de avdelningarna när sambon jagar runt efter annat. Undrar om mna är lite "udda"? Ha det bra/Hälsningar Eva-Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.