tisdag 12 januari 2016

Youtube och bokbeställning

Så här års frossar jag i trädgårdsprogram och trädgårdsböcker. Jag gillar inte vintern värst (typ verkligen inte) och har lite svårt att se det fina med snön. Så istället för att vara ute och njuta sitter jag alltså hellre inne och önskar mig bort till grönare platser.

På youtube kan man hitta mängder med fina bbc-produktioner. "Love your Garden" är en stor favorit liksom "Gardeners World". En ny pärla är "The Secret History of the British Garden". Den senare är en serie på 4x 1 timme och tar upp fyra sekler och deras trädgårdsarkitektur. Makalöst bra. Har ni inte sett dem så rekommenderar jag dem varmt.


Bild lånad från Bokus

Jag plöjer igenom trädgårdsböcker också. Helst lite filosofiska varianter där varma reflektioner varvas med växtinformation. I slutet på förra veckan beställde jag "Den hemliga trädgården: om trädgårdar i litteratur och verklighet". Så nu sitter jag och väntar och väntar på att bokpaketet ska dimpa ner i brevlådan. Tills den gör det fortsätter jag att fördjupa mig i youtube.

Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Det är kul med trädgårdsböcker, men jag har lovat mig själv att inte köpa fler, i alla fall inte förrän jag läst och tittat igenom de jag har.....Men man vill ju ha nytt! Youtube är fantastiskt med alla sina fina program!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag har rätt mycket trädgårdsböcker att läsa i, men jag kan även läsa i en frökatalog utan bilder och njuta. Om det bara hjälpte så våren kom snabbare. / Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.