fredag 8 januari 2016

Veckobukett

Om man nu råkar ha en florist till syster (som dessutom äger en egen finfin blomster-inrednings-trädgårdsbutik) så är det ju riktigt korkat att inte skaffa sig en veckobukett varje fredag under våren. Ja, ungefär så resonerade jag i julhelgen och bestämde på stående fot att vårens melodi får bli färska snittblommor inomhus. I alla fall tills det blir så pass bra väder att det går att sörpla klorofyll och solljus i trädgården.

Bilden är lånad av Trädgårdsidyll

Idag var det dags för den första av mina veckobeställningar. Det blev en härlig tulpanbukett. Så nu sitter jag intill grönskan och njuter av krispig vår. Och plötsligt känns allt lite, lite bättre.

3 kommentarer:

  1. Bra idé! Jag har faktiskt också funderat på att varje vecka nu framöver se till att köpa en bukett blommor. Har inte städat ut julen ännu så jag börjar nästa vecka.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Precis så ska man tänka! Jag tänkte en annan sak idag. Om jag tar med mig matlåda så innebär det att jag sparar lika mycket som en perenn kostar - varje dag! Tänk vad många jag därmed borde unna mig när plantskolorna öppnar igen;))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Färska blommor varje vecka är världens bästa nyårslöfte!
    Jag gör som du, men har tyvärr ingen florist-syster. En bra blomsteraffär i byn har vi iallafall!
    Trevlig helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.