lördag 23 januari 2016

Trädgårdskristaller

Utanför huset rasar januari för fullt. Det är snöigt och kallt. Det är vinter. Alla som känner mig vet att det här är det värsta jag vet. Men jag kämpar på med mindfulness, meditation, tulpaner och drömmar om kommande vår.




Jag tog ett varv i trädgården nu på morgonen. Hålet i dammen hade frusit igen, men med lite idogt hackande fick jag upp en rejäl vak så nu finns det färskt vatten för fåglarna igen.

Hidcote Blue

Frost och snö har bitit sig fast i varenda växt och har skapat kristaller. De frasar när man petar på dem och om himlen hade varit blå och solen hade skinit så hade de nog glittrat vackert.

Liljornas fröställningar

I pergolans tak vilar kaprifolen

Sympathie klarmar sig fast vid ruinen.

5 kommentarer:

  1. Där är vi lika. Snö, is,kyla och halka skulle man kunna klara sig utan. Men det är vackert att se på. / Britt

    SvaraRadera
  2. Här är en till som kämpar med vinter och kyla. Inte alls min grej. Men man får försöka klara av det och drömma om sommaren istället. Fast vintern är vacker på bild i alla fall. Stackars lilla sympathie, hon kämpar också:-)
    Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  3. Tycker det är rätt okej så länge det inte slaskar och blaskar och så länge man får njuta av vintern innan för rutan. Skulle absolut inte vilja ha sommar jämt, min kropp behöver vilan och ögonen behöver neutrala intryck ett tag.
    Ha det så gott det går
    Anette

    SvaraRadera
  4. Så fint var det igår, idag har alltihop som satt på grenar och pinnar töat väck :(

    SvaraRadera
  5. Kämpa på, kämpa på!
    Ja, vi får försöka göra det bästa av det, eller hur? Försöka se det vackra, och genom dina ögon och kameralins kan jag ju se det också. Tulpaner gör sitt till =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.