lördag 2 januari 2016

Titta Pluto! Vi har ekorrar i vår gran!

Nej, några pigga ekorrar hade vi väl inte, men väl ett fågelbo.

De är så vackra! Så välgjorda och täta. Vilket jobb! Jag kunde inte slita mig helt från fyndet utan flyttade ut det i krukan på trappen. 


Det var när jag hivade ut granen idag som vi hittade det. För att inte barra ner hela huset så brukar jag ta bort alla yviga grenar med såg och sekatör medan granen står kvar i sin julgransfot. Det funkar hur bra som helst och när jag är klar brukar vi helt sonika lyfta ut hela granrishögen och lägga utanför entrén. Granstammen är lätt att bära ut efter det och mängden granbarr på golvet är minimal. Och det var mitt i sågandet som fågelboet ramlade ner. Och fastän jag satt alldeles själv mitt i vardagsrummet så vrålade jag högt med Musse Pigg-röst när boet landade bredvid mig:
"Titta Pluto! Haha! Vi har ekorrar i vår gran!"

2 kommentarer:

  1. Fågelbon brukar verkligen vara perfekt gjorda. Tur att det inte var fåglar i det då ni tog in granen. Då hade det blivit fart på Pluto. / Britt

    SvaraRadera
  2. Jag älskar naturen och alla överraskningar som finns i den!
    Önskar dig en riktigt GOD fortsättning.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.