onsdag 6 januari 2016

Tänkvärt med blomsterkort

För en julklappspeng köpte jag de här fantastiska korten. Det är egentligen Orakelkort - kort att använda sig av när man söker svaret på någon av sina frågor. Riktigt där är inte jag, men korten är användbara ändå. Underbara närbilder på vackra blommor ger sommarkänsla även en sån här skånsk vinterdag. Doften riktigt letar sig ut ur bilderna och jag fullkomligt älskar dem.


På varje kort står det vad blomman representerar och de korta små raderna är tänkvärda för alla. Särskilt intressant tyckte jag kortet om Lavendel var. Det är utan tvekan den mest använda växten i min trädgård. Jag väljer den överallt eftersom jag mår riktigt bra av den. Den är vacker och den doftar gott. På kortet kan jag läsa: Let go of Anxiety. Tja, vad kan man säga om det? Oro finns såklart i mitt liv eftersom jag är obotlig kontrollfreak. Lite kul att jag då omedvetet har valt Lavendel som härskande växt i mitt paradis. Hihi! Slump eller inte? Sammanträffande eller inte?


 Baksidan är också härlig. Den lilla flickan är så söt där hon står mitt i blomsterhavet.



Ja, vintern har som sagt kommit till Skåne. Snö och minusgrader ena dagen och töväder andra dagen ger glashala vintervägar och jag tycker innerligt illa om det. Tur att jag har sommar i bärbar storlek så att jag kan titta på färgprakten istället. :-)

Trevlig trettondagshelg på er!

6 kommentarer:

  1. Hmmm... jag älskar också lavendel och har tänkt ut nya platser för den. Men jag känner mig kolugn . Vilket jag tror folk uppfattar mig som.
    Oavsett är det en fantastisk växt. / Britt

    SvaraRadera
  2. Ah! Lavendel finns också här... =o))
    Tveksam till dessa korts "kraft", men härliga kort som ju ändå kan få en att fundera på varför man väljer som man gör... Förmodar att lavendel i Skåne känns rätt tryggt och bra, men en växt som nog kan skapa en del ångest norrut, fniss =oP
    En riktigt härlig tretton - oturssiffra? nej, inte alls ;o) - dagshelg!
    önskar
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Några tynande lavendelplantor här men det borde förstås finnas betydligt fler... ska gå och kolla...:-)
    Verkar vara trevliga kort och kul present.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiskt vackra kort - trodde det var fröpåsar först !
    Härligt att plocka med och titta på nu när det är full vinter!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Så fina och bra kort! Trodde också det var fröpåsar först....

    SvaraRadera
  6. Det ser ut som fröpåsar . Vackra bilder att titta på så här på vintern men om jag tror på sånt, nja tveksamt. Lavendelrabatter är jättefina, tyvärr kan vi inte ha dom i vår trädgård, för kallt och lerigt. Ha en fin dag. Carita

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.